Komplimanger!

Vi svenska är sjukt dåliga på att ge varandra komplimanger och på att ta emot komplimanger. Det är så synd för en komplimang kan förgylla en heldag! Jag fick en komplimang för mina ögon igår, självklart inte från en svensk för de skulle aldrig inträffa att en svensk gav en komplimang till någon de inte känner... Jag har bestämt mig för att ge komplimanger till någon varje dag!  De är så enkelt att göra någon glad så varför inte ?! Hur ofta ger ni komplimanger?Sen kommer vi till de här med att ta emot komlimanger, många kommer med ett neggativt motargument. Hur tar ni komplimanger? Jag själv är iallafall rätt så duktig på de men jag har alltid den där neggativa "bortförklaringen" i huvudet...Men säger den aldrig högt! Men varför suger man inte bara åt sig komplimangen och använder den som pusch till en högre självkänsla? De ska jag jobba på för får man en komplimang så tycker faktist den som säger den att de verkligen är så, varför ska vi då vifta borten?

Your words
Postat av: Erika Karlsson

du brukar ge mig komplimanger och det gör mig alltid lika glad :D

2009-05-14 @ 22:34:11
URL: http://erikakarlsson.blogg.se/



Namn:
Stammis?

Din Mail: (visas aldrig)

Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback