New moon!

Jag har börjat lyssnat på twilight serien i talböcker och jag älskar dem verkligen Jag har precis lyssnat klart på andra boken... självklart lyssnar jag på engelska de är oftast bättre på de språk de är skrivna på!

Jag tycker de är fachinerande att när man lyssnat ett tag glömmer man bort att de berättar på engelska. Det var som när jag åkte till Sicilien i somras och bara pratade engelska i två veckor och de ända jag hörde va Italienska och engelska så tillsist började man tänka på engelska... och när man då träffade en svensk tog de jätte lång tid innan man började snacka svenska. Jag sa till och med så här till en tjej "You don't need to talk english to me I from Sweden!" istället för att börja snacka svenska med henne haha vad fel de kan bli! Men vi skrattade rätt så länge efter de...

Tillbaka till boken - Jag är en riktig läslus jag kan koppla bort omvärlden och bara drömma mig in i bokens fantasi! Men de jag tycker är bra med talböcker är att man kan pyssla om sig själv medans man lyssnar och man kan göra en mysigare stämning. Jag brukar tända ljus och släcka alla lampor så att man verkligen kan slappna av vilket man inte kan göra med en bok på samma sätt!

Så mitt tipps till er som inte gillar att läsa eller är stressade låna talböcker på biblioteket! Är man stressad  kan man göra de till en vana att lyssna ca 20 min/ dag,så får man en anledning att koppla av en stund och lägga problemen åt sidan! För er som inte gillar att läsa är de bra på de sättet att ni behöver inte läsa bara lyssna:D haha logiskt eller hur?

Nu ska jag lyssnavidare på Eclipse 3:e boken i serien

Your words



Namn:
Stammis?

Din Mail: (visas aldrig)

Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback